piątek, 8 maja 2015

Płazy-informacje o nich

Witam wszystkich na mojej stronie dzisiaj po wiem wam nieco o płazach.To zacznijmy!



Płazy-dorosłe osobniki większości spotykamy na lądzie,w wilgotnych miejscach w sąsiedztwie rzek,stawów lub innych zbiorników wody słodkiej.Są trzy grupy tych zwierząt bezogonowe(mi.żaby,ropuchy),beznogie(mi.marszczelce) i ogoniaste(mi.traszki,salamandry).Rozmnażanie gadów jest dosyć inne niż ssaków czy też ptaków itp.Samica składa skrzek -liczne jaja otoczone przejrzystymi galaretowatymi osłonkami.Zapłodnienie zaczyna się w tedy gdy samiec oblewa jaja białą substancją zawierającą plemniki.Następnie powstają kijanki żyją tylko i wyłącznie w wodzie oddychają skrzelami, nie mają kończyn, używają ogona do poruszania się.Przeobrażenie zanikają im skrzela i ogon, wyrastają dwie pary kończyn i rozwijają się płuca.Na koniec powstaje dorosła żaba.podam wam jeszcze różne żaby i ropuchy, rzekotka drzewna,żaba trawna,ropucha szara,kumak nizinny,żaba wodna i moja ulubioną żaba to drzewołaz niebieski pokaże nawet  jego zdjęcie.



Myślę że podobało się.Jutro będzie o rybach.Jakby ktoś chciał wiedzieć więcej to proszę się nie krępować

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz